Skip to content

שעוני רולקס

שעוני רולקס – ההיסטוריה של מותג היוקרה

רולקס הוא אחד מהמותגים שמסל יוקרה יותר מכמעט כל אחד אחר. איך המותג הגיע למעמד הזה? איך המותג נוצר? ומהם הסודות וגם העובדות המעניינות שעומדות מאחורי מותג השעון היוקרתי?

היסטוריית מותג היוקרה מתחילה עד בשנת 1905. בעת זו שני שותפים בשם הנס וילסדורף ואלפרד דיווס, מגרמניה ובריטניה בהתאם, יצרו מותג בשם "ויסלדורף & דיוויס" בבריטניה והממטרה של המותג הזה הייתה לשווק שעונים ולאו דווקא לעסוק בייצורם. במשך הזמן, מותג רולקס התפתח ונחשב למותג שעון היד האמין הראשון. מקור השם הגיע משיקולים של הקלות שבהגיית השם בכל אחת משפות אירופה ובכך שהשם קצר דיו על מנת שיוכל להופיע על שעון יד. רולקס הגיע לשוויץ לאחר כמעט עשור וחצי בשנת 19' של המאה הקודמת.

לאורך השנים, שעוני היד זכו לקבל חידושים ופיתוחים מרהיבים ועל חלק מהם רולקס חתומה. בין הפיתוחים שרולקס הביאה לעולם שעונים היד ניתן למצוא את עמידותם לאבק ומים, שעונים המיועדים לצלילה בעומקים וטכניקה מיוחדת למתיחת שעונית על מנת שאלו יעבדו ללא הפסקה. בזכות חידושים אלו ועוד, רולקס יכלה להגיע ולשמור על מעמדה כמותג יוקרתי בתחום השעונים.

שיווק רולקס כמותג יוקרה

מתחילת דרכו של המותג, שיווקה החברה את שעוניה כחלק ממותק יוקרה ומכובד. הפרזנטורים של שעוני רולקס לאורך השנים היו דמויות אשר משדרות איכותיות ויוקרתיות. בין היתר רולקס שווקה בעזרת רוג'ר פדרר, שחקני קולנוע מצליחים כמו דאסטין הופמן, קלינט איסטווד ושון קונרי ובנוסף נעזרה רולקסים בטייסים ואנשים בעלי שם מכובד בעולם כפרזנטורים כאשר הדבר עזרה לחברה להגדיל את המותג. לאורך השנים, שיווקו של המותג הציג לנו דווקא ניגודיות , בעת שרולקס הייתה חתומה על הפיתוחים העדכניים ביותר בתחום שעוני היד, רולקס דאגה לשלב במוצריה גם שמרות מסוימת. בזכות האלמנט הדואלי הזה, רולקס זכתה לשמור על הקונספט המכובד של שעוניה.

יש לציין כי בין היתר, מכיוון שמדובר במותג שמשווק ומייצר שעונים איכותיים ועמידים, רכישת שעון רולקס מיד שניה נחשבת לזו שאיננה מקבילה לקניית באיכות נמוכה יותר אלא דווקא להיפך, ולמעשה, רולקס עצמה משווקת שעונים בני עשרות שנים. כמו כן שוק היד שניה של שעוני רולקס כולל גם שעונים שאינם מצויים בפס הייצור יותר ואלו עשויים לעלות במחירם.

על דרך המכירה של רולקס

בניגוד להרבה מותגים אחרים, מותג היוקרה המדובר איננו לוחץ על המשווקים הרשמיים שלו לעמוד ביעדי מכירות מסוימים, החברה איננה מאפשרת מכירות במקביל והיא שולטת לגמרי על הדגמים והכמויות שמיוצרים. בזכות עובדה זו, רולקס מצליחה בין השאר לשמור על היוקרה והעוצמה שהמותג שלה משדר והדבר איננו פוגע כך נראה, בעובדה שהיקף המכירות של המותג גדול מאוד ביחס למותג יוקרה כאשר מדובר על יותר ממיליון שעונים שנמכרים מדי שנה וזאת על אף שמדובר במוצרים יקרים במיוחד.

בנוסף, רולקס שמה דגש גדול על כך שיוקרת מוצריה תישמר. רולקס דואגת באופן אקטיבי שלא יהיו עודפים אצל המשווקים הרשמיים וכחלק מהדרך לשמור על כך, רולקס אף רכשה בחזרה את מוצריה מחנויות שלא הצליחו למכור את הכמויות שהם ציפו להן. כל זאת על מנת שלא יהיו עודפי היצע אצל המשווקים הרשמיים. יש לציין עוד באופן המכירה של רולקס, כי גם כאשר היא השתמשה בפרזנטורים מפורסמים ביותר לשיווק מוצריה, רולקס תמיד שמה את השעונים שלה במרכז.

עובדות על מותג היוקרה

שעוני רולקס היו נוכחים בכמה אירועים היסטוריים ברחבי העולם. בין האירועים הללו ניתן למצוא את הטיפוס על הר האוורסט ואת אירוע שבירת מחסום הקול. השעונים של מותג רולקס מיוצרים בארבעה מפעלים במדינת שוויץ כאשר מדובר בייצור שמתחיל בחומרים ומגיע עד למנגנונים של השעונים. החברה מייצרת יותר ממיליון שעונים בשנה (ומצליחה למכור בכל שנה חלק ניכר מהם). היקר ביותר מבין שעוני הרולקס נמכר במכירה פומבית בניו יורק במעל ל-17 מיליון דולרים. עובדה מדהימה אחרונה לגבי שעוני הרולקס הינה כי הם לא רק חתומים על פיתוח שעוני הצלילה לעומקים אלה זה היה גם שעון רולקס שהגיע על יד של צוללן לעומק העמוק ביותר עד היום, יותר מ-12 אלף מטרים מתחת לפני המים.

sfy39587p00